Intercamp 2022 (celoevropské setkání skautů) 3.6. – 6.6. 2022

Intercamp v tomto roce proběhl od pátku 3.6. do pondělí 6.6. v Alsasku ve Francii, v areálu muzea v přírodě (Ecomusée d’Alsace)

Tento rok se zúčastnilo Česko, Polsko, Německo, Nizozemsko, Belgie, Francie a evropské oddíly USA.

Naše cesta začala ve středu 1.6. na vlakovém nádraží v Třebechovicích p. O. přibližně v 17 h.Asi po 1,5 hodině jsme dorazili do Chlumce, kde už na nás čekaly dva autobusy se skauti z Chlumce, Náchoda, Kostelce n. O. a České Skalice. Stěží jsme naložili zavazadla do autobusu, zkrátka moc věcí, málo místa. A konečně jsme mohli vyrazit. Cesta autobusem trvala skoro deset hodin. A vzhledem k tomu, že jsme jeli přes noci, většina z nás pospávala. Moc pohodlné to tedy nebylo, někdo nespal vůbec. Závidím těm, kteří spali více než pět hodin.

Kompletní skautská výprava před výjezdem

Kolem šesté hodiny ráno jsme konečně dorazili do Francie. Zastavili jsme na parkovišti a zhruba hodinu jsme měli na dospání či volnou zábavu u autobusu. Poté jsme se vydali do centra Štrasburku. Byli jsme se podívat na katedrálu panny Marie a v parlamentní budově EU. Vrátili jsme se zpět k autobusu a ten nás převezl o kus dále ke hradu s názvem Château du Haut-Koenigsbourg. Ten jsme si prohlédli, ale po dlouhé cestě jsme byli dost unavení, a tak jsme se vrátili zpět k autobusu. Tam jsme počkali na ostatní a už jsme mohli vyrazit na místo konání Intercampu. To ještě většina z nás pospávala. Díky Šupíkovi, který se podílí na organizaci Intercampu, jsme mohli na místo dorazit už o den dříve.

Třebechovičtí skauti a skautky v parlamentu EU

Poté, co jsme tam konečně dorazili, jsme vyložili věci z autobusu a šli jsme si vybrat místo, kde postavíme stany, a poohlédnout se po kempu. Posily mezinárodního servis týmu nám naštěstí odvezly věci. A začali jsme se stavěním stanů (jurty a dvou party stanů), vybalováním věcí a vařením špaget k večeři. Po tomto velmi dlouhém dni jsme šli skoro všichni brzy spát.

Skauti staví jurtu

Další den, když nás vedoucí probudili, jsme se nasnídali a jeli jsme do města Mulhouse, tam jsme se rozdělili na dvě části. Jedna část šla do muzea Cité de l’Automobile a druhá část do plaveckého bazénu. Pak jsme zavítali do centra města.

Když jsme se vrátili zpět do kempu, už přijížděly ostatní státy a střediska. Večer proběhla zahajovací párty v Plaze (centru volného času). V sobotu ráno se uskutečnil zahajovací ceremoniál včetně průvodu. Poté jsme dostali úkol udělat si skupinku po deseti lidech, kde nebyli učastíci jen z jednoho státu. Měli jsme chodit po stanovištích a plnit různé úkoly. Byla to moc pěkná příležitost poznat nové lidi a vyzkoušet si nové aktivity. Část odpoledne jsme měli volno (například na vyměňování skautských šátků), zábavuv Plaze nebo jen k odpočinku. Večer zase proběhla párty.

Slavnostní průvod

Na doporučení jiného střediska jsme si na neděli ráno naplánovali výlet do zábavního parku Malého Prince (Le Parc du Petit Prince) společně se střediskem z České Skalice. Tam jsme si to všichni moc užili, možná až na cestu zpátky, kdy nás stihl slejvák.

Když jsme se vrátili zpět, začali jsme se připravovat na Street Food Festival. Ten spočíval v tom, že každé středisko připraví nějaké typické národní jídlo. Pak každý obchází a ochutnává jídla od ostatních států. Naše středisko uvařilo bramboračku, Chlumec bramboráky a Stěžery lívance.

Evža servíruje bramboračku

Poté jsme si pomalu začínali balit věci. Večer proběhla poslední rozlučková párty. Ráno jsme si dobalili věci a sbalili stany. Nakládání věcí do autobusu bylo snad ještě horší než při cestě tam. Když se nám to konečně podařilo, nastoupili jsme do autobusu a mohlo se vyrazit. Když jsme dorazili do Chlumce, už tam na nás čekali někteří rodiče, kteří nás dovezli domů nebo na skauťák, kde jsme ještě museli postavit jurtu.

Byla to moc pěkná a užitečná zkušenost z hlediska procvičení jazyků, vyzkoušení něčeho nového, poznání nových lidí a míst nebo získání nových skautských dovedností.

Všichni už se moc těšíme na další Intercamp, který se uskuteční v Německu. Doufáme, že nám to situace dovolí.

Zapsala: Anežka Hříbalová – Hříbek

Více fotografií můžete najít na našem Flickru